• Mobil Uygulama
  • Blog
  • KA.DER Akademi

KA.DER

  • Hakkımızda
    • KA.DER
    • Yönetim Kurulu
      • Nuray Karaoğlu – Başkan
      • Bahar Şen Kazancı – Genel Sekreter
      • Azime Kocacık
    • Danışma Kurulu
    • Kurucu Üyelerimiz
    • Genel Başkanlarımız
    • Tüzük
    • Faaliyet Raporları
  • Faaliyetler
    • Projeler
    • Kampanyalar
  • Basın Odası
    • KA.DER’den Haberler
    • Tüm Basın Bültenleri
    • Galeri
  • Kütüphane
    • İstatistikler
    • Yayınlar
  • İletişim
  • Bize Katılın
    • Gönüllü olun
    • Üye olun
  • Dil: Turkish
    • Turkish Turkish
    • English English
0
31 July 2013 / Published in KA.DER’den Haberler

Yeni Teşvik Sistemi ve Ulusal İstihdam Stratejisi Taslağı ışığında kadınlara biçilen roller

2012 yılı içinde, Türkiye’nin ileriki yıllarda izleyeceği sanayi ve istihdam politikalarının ipuçlarını veren iki önemli belge kamuoyu ile paylaşıldı. Bunlardan ilki Şubat 2012 tarihli Ulusal İstihdam Stratejisi Taslağı (2012-2023), diğeri ise Yeni Teşvik Sistemi: Yatırımlarda Devlet Yardımları (Nisan 2012). Her iki belge de kadın emeği açısından çok önemli olmasına ve kadınların emek piyasalarında hangi sektörler ve ne tarz çalışma biçimleri üzerinden yer alacağına dair önemli öngörüler içermesine karşın kamuoyunda hemen hiç tartışılmadı. Bunları tartışmak ve bu iki belgede savunulan çerçevenin ötesine geçerek, kadınların ve toplumun lehine politika önerilerimizi sunmak amacıyla bu yazıyı kaleme alıyoruz.

UİS’nin temel hedefi kaliteli istihdam yaratmaktan ziyade işgücü maliyetlerini düşürmek ve esnek istihdam biçimlerini yaygınlaştırmak Ulusal İstihdam Stratejisi (UİS) taslağında, Türkiye işgücü piyasasının istihdam yaratmak açısından temel sorunu ‘katılık’ olarak tanımlandığı için bu sorunu çözmek üzere getirilen öneriler işgücü maliyetlerini düşürmek ve işgücü piyasasında esnek istihdam biçimlerini yaygınlaştırmak oluyor. Tasarıda yeni dönemin iş ortamı aşağıdaki gibi tanımlanmakta[1]:

“İşin korunmasını ve aynı işte kalabilme güvencesini ifade eden “iş güvencesi” yerine, istihdamın korunması ve tek bir işverene bağlı olmadan çalışmanın sürdürülebilmesi güvencesini ifade eden “istihdam güvencesi” önem kazanmaya başlamıştır. İstihdam güvencesinin sağlanmasında aktif işgücü piyasası programları ile iş arayanların ve hatta çalışanların istihdam edilebilirliğinin artırılması önem arz etmektedir. Gelir güvencesi ise sosyal sigorta ve sosyal yardımlar yoluyla işsiz kalan kişilerin gelir düzeyinin korunmasını amaçlamaktadır.”[2] Bunun anlamı, çalışanların, işverenlerin herhangi bir zamandaki –kısa süreli- emek ihtiyacına dönük olarak her an hazır olabilmesidir. Bunun için kişilerin kamunun aktif işgücü programlarının yardımıyla donanımlarını yenileyebilmesi öngörülüyor. Kuşkusuz kişi

What you can read next

KA.DER Ankara, Pınar Selek davasındaki hukuksuzluğa karşı çıkıyor ve adalet talep ediyor
KA.DER İzmir Şubesi, geleceğini yönetecek kadınları bir araya getirdi
KA.DER’de yönetim değişti, Başkanlığa Sunay Karamık getirildi

ARAMA

SON HABERLER

  • KADINA YÖNELİK ŞİDDETİ BERABER DURDURALIM

  • Türkiye’de Kadınlara “Seçme ve Seçilme Hakkı” Tanınmasının 86. Yılı

  • 25 Kasım Kadına Yönelik Şiddetle Uluslararası Mücadele Günü

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

E-posta listemize üye olarak dernek faaliyetlerimizden ilk siz haberdar olabilir, gelişmeleri ilk siz öğrenebilirsiniz.

Gizliliğiniz bizim için önemlidir, KA.DER kişisel düzeyde ayırt edici hiçbir bilgiyi üçüncü partilerle paylaşmaz.

BİZE ULAŞIN / CONTACT US

T (212) 273 25 35
F (212) 273 25 36
E-posta: kader@ka-der.org.tr

Büyükdere Cad. Çınar Apt. No:95 K:6 D:23-24 Mecidiyeköy/İstanbul

Google Harita

  • GET SOCIAL
KA.DER

© 2016 KA.DER - Kadın Adayları Destekleme Derneği

TOP